Sunday, August 9, 2009

change

assalamualaikum sumer...

8hb ogos...pagi2 buta aku dah sampai kat rumah..mak terkejut gak..apa citer??? slalu ko ari sabtu dok kat opis..kono lotori ko??? aku sengih jer..biasalah all these while letih gak jd staf tbuang...xder tpt nak rehat badan..at least balik rumah, leh gak membuter atas tilam x braper empuk....

mak tanyer jd ke ikut adik bradik aku g pulau besar sabtu nih..aku garu pala yg x gatal jap..nak pegi ke x?? klu aku g konpem cop sirim nak kena kensel o.t.. duit woooo...klu pegi manerlah tau ader rezki lebih..org kater pulau besar tu klu ader hajat aper2 insya Allah blh kabul..oppss.. correction!!! hajat yg baik..for hajat yg kurang baik better place yr bum somewhere else but dont ever2 in a same boat with us.. mau terbalik bot woo...

tdo pun x lamer kejap jer...g.i joe baru release kat theater tp aku x yahlah buang duit g cinema.. kat rumah aku pun dah cukup.. versi lelaki ngan pompuan...my nephews n nieces..tambah la ngan fizikal aku...'wuiyooo...beslah wat bungee jumping kat badan mak long. kalah tilam tebal mama'...memang budak2 bertuah..

pak ngah hepi ari ni...ader h/p baru after such a long time..aku pesan kat dia jgn kasi fon no kat janda tingkat 1 tuh...dahlah kedekut,jual barang mahal lak tuh.. pastu ader ati propose pak ngah aku...rabun2 pak ngah tu dia ader taste gak... lgpun cinta sejati dia; mak ngah aku maner dia nak campak...

mak lak balik dr 'van shopping' (tauke jual ikan tu bawak van...hehehehe) citer dia jumper kak edah anak pakcik saad...dah byk berubah..xder muncung mayung lg..peramah sgt...dia mintak maaf ngan mak pasal selamer ni asyik serang kita org jer...sure korang x kenal saper kak edah kan??? meh let me story mory a bit...ni bkn wat ketupat tau!!!!!

kak edah ni tua setahun jer dr aku...kita org membesar tpt yg sama...rumah setinggan kg datuk keramat kl.... best woo tggl setinggan..klu nak mandi swimming pool kena bayar kan tp klu tggl setinggan x yah bayar...konpem dlm sebulan 4-5 kali banjir...oklah tuh...x yah pening2 pasal saiz..seluas mata memandang ko....

kak edah ni ngan aku mmg rapat maser skolah rendah tp biler dah naik skolah menengah dah jd musuh lak... aku pun x tau...tp aku raser aku ni jd posmen utk sorang kakak senior aku
.. kakak ni minat gaban giler ngan sorang abg kat skolah sebelah... biasalah ampang girl ngan ampang boy..n aku lak x tau yg kak edah n the gang minat gak kat mamat ni...mamat ni mmglah hensem tp byk fail lah...harap chinese look jer..kak edah ni nyer marah blh kater aku jeles yg dia n the gang n aku nak rampas mamat tuh... ilang akal aper...

sejak tu mmg putus silaturrahim.. aku pun x kisah.. bukannyer x idup klu x fren ngan dia n the gang...time tuh sosial bebudak nih terbahagi 2..yg golongan sederhana pegi roller skate kat medan mara..lg 1 lak lepak t-dance kat disko2...time tuh mmg byk disko offer t-dance.. aku lak jenis layan t-dance..masuk kena bayar rm5 dpt free coke..ada 2 session: 11am-1pm n 2pm-5pm...kak edah ni jenis layan roller pasal mamat tu suker roller n kebanyakan budak melayu byk layan roller cumer bebudak melayu jenis high class jer layan disko...

bebalik pd citer kak edah ni...aku mmg angin siott...aku pun ader taste gak...time tu mak suker sgt masak udang/hati tempedal ayam...dia ader satu port kat pasar keramat utk beli bender ni sumer...pastu suka ati dier bler nak beli mende nih sumer...dia slalu suh aku g waktu petang..murah skit..kak edah ni klu nampak aku kuar mula dia timing jeling pasal on the way nak g pasar aku kena tempuh tpt mamat ni lepak ngan geng dia..itu aku x kisah ..yg aku kisah sgt pasal pasar tuh bler ptg org x ramai.. faham2 jerlah klu anak dara pak hussin ni masuk pasar..byk yg nengok..yerlah kebanyakan kawan bapak aku..tp yg paling aku malas nak g tpt beli udang..kedai udang tu kedai ayah kawan adik aku..dia jual murah skit..tp yg slack nyer kedai sebelah dia...kedai tu jual segala jenis hidupan laut..mmglah besar tp yg aku nyampah budak2 yg menjual especially ader 1 mamat ni...rock kapak x menjadi..perasan macho sioll tp muker dia mmglah kiut .. dia punya kontrol macho peramah lelaki melayu terakhir aku raser muka udang kara 10 kali ganda lawa dr muker dia...tp kadang2 biler dia xder rasa lain mcm lak...

akhirnyer selepas bebelas tahun baru aku tau saper dia..nak tau saper????? CHE MAD akulah..hampeh toll... dia kater klu awak respon ngurat saya dulu..dah konpem jd bini saya skarang....hahahahahaa

GOD is great...life is beautiful...kak edah skarang lepas kawin dah byk berubah...Alhamdulillah...cumer skarang dia tgh usaha nak dpt anak...mak aku ckp sabar...doa byk2..pastu dia siap pesan kat mak aku..'cik, along tu jgnlah tunggu lamer2..umo pun dah lanjut...'...pergh... lanjut ker umo aku??? lom masuk 40 lg..tp tu nasihat org aku erima..dlm ati pun doa byk2..supaya sumer yg dirancang dipermudahkan...

0 comments: